Motywacją do rozpoczęcia cyklu konferencji Kurs na HR byli ludzie – ich potrzeby, komfort życia, edukacja, integracja i rozwój. Organizatorzy wiedzieli, że rynek pracy ma wielu interesariuszy, którzy chcą poruszać ważne tematy, dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz rozwiązywać kluczowe problemy. Kilka lat temu, choć panowały wtedy zupełnie inne realia rynku pracy, Grupa Progres szukała formuły integracji środowisk biznesowych, nauki i samorządu. Zaczęło się spotkaniem w Mielcu (woj. podkarpackie), w którym wzięło udział 25 osób, a obecnie każda edycja Kursu na HR gromadzi kilkuset uczestników, którym sektor rynku pracy jest bardzo bliski. 
Twórcy Kursu na HR w ciągu 6 lat w świecie offline przejechali ponad 6 000 km i przemierzyli wirtualną przestrzeń, by spotykać się z mieszkańcami Polski w ich małych ojczyznach i regionach. Czternaście edycji wydarzenia miało formę stacjonarną – odbyły się m.in. w Mielcu, Spocie, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu, Toruniu, Bydgoszczy, Słupsku, Gorzowie Wielkopolskim i rodzimym mieście Grupy Progres – Gdańsku.
W 2020 r. firmy z całego kraju wsiadły do rollercoastera prowadzonego przez Covid-19, który sterował rynkiem i testował wytrzymałość organizacji, firm, instytucji, pracodawców i pracowników oraz ich odporność na skutki pandemii. Sytuacja kryzysowa związana z pandemią nie ominęła żadnego zakątka naszego kraju. Mimo wielu ograniczeń i przeszkód Grupa Progres nie zawiodła miłośników Kursu na HR i w trosce o ich bezpieczeństwo przeniosła wydarzenie do sieci. Dzięki temu zarówno prelegenci, jak i uczestnicy mogli dołączyć do wydarzenia z dowolnego miejsca na świcie. Konferencja trzykrotnie została zorganizowana w wirtualnej rzeczywistości (XV, XVI, XVII edycja) i w podobnej formie (online) odbędzie się już 18-ty raz w czwartek, 18 listopada 2021 r.
Motorem napędowym do organizacji kolejnych odsłon Kursu na HR byli jego uczestnicy, którzy za każdym razem dzielili się swoimi wrażeniami dot. wydarzenia, a te od samego początku były bardzo pozytywne.

W momencie, gdy fachowcy spotykają się ze sobą i są w stanie podzielić się doświadczeniami, otwierają nam się pespektywy rozwiązania naszych bieżących problemów. Każde takie spotkanie zbliża nas do sukcesu i myślę, że są one bardzo potrzebne i mam nadzieję, że będziemy spotykać się częściej

Adam Piotrowski

II edycja / 19.06.2015, Sopot

W dobie problemów, z jakimi borykają się przedsiębiorcy, tym bardziej powinniśmy ze sobą współpracować. Różnorodna formuła Kursu na HR sprawia, że wszyscy będą czerpać z niej jak najwięcej dla siebie.

Krystyna Woźniak

III edycja / 4.11.2015, Poznań

Odnoszę wrażenie, że program i dobór tematów jest bardzo trafny i odpowiada na zapotrzebowanie rynku pracy. Daje też możliwość poznania najnowszych trendów, które zaczynają obowiązywać na rynku pracy.

Małgorzata Loser

V edycja / 20.10.2016, Gorzów Wielkopolski

Przez minione 6 lat nie zabrakło tematów do rozmów. XVII edycji zgromadziło w sumie kilka tysięcy uczestników, dla których prelekcje wygłosiło 102 prelegentów i w towarzystwie, których debatowało 51 panelistów.
Omawiane kwestie tworzyły pełną paletę tematów. Zaczynając od pozyskania i utrzymania talentów, motywacji, zaangażowania pracowników i całych zespołów. Przechodząc do pozapłacowych metod nagradzania kadry, szkoleń i coachingu. Kończąc na cyberbezpieczeństwie pracy, potencjale kadrowym osób z niepełnosprawnościami czy efektywności zespołu opartej na biostrukturze mózgu.
Kurs na HR rozwija się z roku na rok, bije rekordy frekwencji, wykorzystuje innowacyjne narzędzia komunikacji, nowe technologie, ale także zwiększa potencjał merytoryczny, jaki niesie ze sobą, również dzięki wsparciu patronów honorowych i medialnych oraz partnerów Konferencji. W sumie od I edycji w 2015 wydarzenie swoim patronatem objęły 64 redakcje oraz 82 partnerów oraz patronów honorowych.
Prace nad aktualną edycją trwają. Uczestnicy mogą się rejestrować na https://demo.kursnahr.pl/#zapisy-obejrzyj
Nagrania z poprzednich odsłon Kursu na HR można zobaczyć na https://www.youtube.com/channel/UCt3m9L7Y2sHc3x9f5jEbJxA
Do zobaczenia w listopadzie!