16 maja 2019 r. w Toruniu na organizowanej przez Grupę Progres konferencji Kurs na HR spotkało się ponad 140 gości – wybitni eksperci, lokalni przedsiębiorcy, przedstawiciele władz samorządowych oraz naukowcy. Zarówno prelekcje jak i debata odbywały się w sali wypełnionej uczestnikami, dla których zagadnienia związane z rozwojem rynku pracy stanowiły szczególnie istotną kwestię.

Serdecznie dziękujemy Patronom Honorowym Kursu na HR wśród, których byli: Marszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Pan Piotr Całbecki, Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna i Kujawsko-Pomorskie Zrzeszenie Handlu i Usług.

Sukces wydarzenia zawdzięczamy również naszym Patronom Medialnym: magazyn Benefit, miesięcznik Harvard Business Review Polska, portal HRstandard.pl, Outsourcing Portal, magazyn Outsourcing&More Polska, i Magazyn Rekruter ().

Podziękowania kierujemy także do prelegentów, dzięki którym mogliśmy dowiedzieć się więcej o problemach z budowaniem marki pracodawcy, HR-owych wyzwaniach stojących przed start-upami, kluczowych wskaźnikach efektywności, szkołach zawodowych, zmianach na rynku pracy czy rozwoju technologicznym.

HR XXI wieku

Konferencję rozpoczęła prelekcja trenera personalnego i promotora nauki Radka Czahajdy. Podczas wystąpienia ?Efektywny Employer branding – uczmy się od najlepszych?
można było dowiedzieć się więcej nt. kryzysów w employer brandingu. Prowadzący przedstawił matrycę strategii EB oraz wzór na idealny EB opracowany przez naukowców.

Kolejne wystąpienie dotyczyło ?Budowania zewnętrznej marki start-upu w oparciu o wewnętrzną kulturę komunikacyjną firmy”. Róża Szafranek, psycholog i manager kultury na co dzień zatrudniająca, rozwijająca i dbająca o najjaśniejsze umysły polskiego Internet of Things? (IoT) zgłębiła kwestię wyzwań jakie stoją przed staru-upami, które w swoim zespole chciałyby zatrudnić i utrzymać najlepszych specjalistów.

– Brak ekspertów, którzy w firmie będą odpowiadali za zarządzanie kadrą powoduje, że szukając pracowników wielu przedsiębiorców popełnia ten sam błąd ? do budowania swojej marki wykorzystuje billboardy, ulotki i kampanie reklamowe. Należałoby jednak zacząć od poprawy sytuacji wewnątrz firmy, tak by stworzyć przyjazne miejsce, które przyciągnie wielu kandydatów ? mówiła Anna Stachniuk, strateg biznesowy, trenerka kompetencji miękkich w zarządzaniu zespołem, wykładowca WSB podczas wystąpienia ?Jak zbudować silną pozycję pracodawcy w branży produkcyjnej”.

Urszula Wysocka, Dyrektor Rozwoju Biznesu, ICAN Institute/Harvard Business Review Polska odpowiedziała na pytanie ?Czy KPI są jedynym wyznacznikiem efektywności HR?”. Mówczyni udowodniła, że zmienia się rola HR, a jednym z najważniejszych zadań, które powinien zrealizować HR Manager jest budowanie kultury organizacji.

– Pracodawco, szkoła zawodowa to Twój sprzymierzeniec ? mówił Damian Orzeł, Koordynator ds. promocji szkolnictwa zawodowego w Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej, w której odpowiada za łączenie nauki i biznesu, poprzez koordynację współpracy ze szkołami zawodowymi w województwie kujawsko-pomorskim oraz pomorskim. Uczestnicy usłyszeli m.in., że nadchodzący czas, to czas umysłowego pracownika, który oprócz formalnego wykształcenia posiada umiejętność praktycznego stosowania wiedzy oraz nawyk nieustannego uczenia się.

Ostatni temat prelekcji dotyczył RODO i zmian w dziale HR po jego wprowadzeniu. Zgłębiła go Katarzyna Kaźmierczak – Kuśmierska, FORSAFE Sp. z o.o. pełniąca obowiązki zastępcy Inspektora Ochrony Danych Osobowych w podmiotach na terenie całej Polski. Odpowiedzialna również za przeprowadzanie audytów formalno-prawnych.

Konferencję zakończyła Debata pt. „Czy roboty zastąpią działy HR? Jak się zmienił HR na przestrzeni lat?”. Uczestnicy mogli zadawać pytania przez specjalną zakładkę na stronie internetowej Kursu na HR.