Rola dobrego HR Managera jest strategiczna w funkcjonowaniu każdej firmy, instytucji i organizacji. Jednak by jego działanie było efektowne musi on stale poszerzać i aktualizować swoją wiedzę. Dla coraz większej grupy HR-owców narzędziem, które do tego wykorzystują są szkolenia HR rozwijające kompetencje uczestników, wspierające osoby zarządzające oraz działy HR w budowaniu motywacyjnej kultury organizacyjnej i podnoszące zaangażowanie pracowników.
Specjalista z branży HR z bogatą wiedzą i doświadczeniem jest kluczem do sukcesu każdej firmy i ekspertem na wagę złota, którego potrzebuje coraz więcej firm. Obecna sytuacja na rynku powoduje, że na znaczeniu zyskują jedynie osoby z bardzo bogatą wiedzą dotyczącą poszukiwania i zatrudniania, bo właśnie oni poradzą sobie z przeprowadzeniem profesjonalnej rekrutacji, oceną obecnych pracowników i motywowaniem ich do zaangażowania w swoje obowiązki. Żeby ten cel osiągnąć konieczny jest ich stały rozwój. Wykorzystując w tym celu szkolenia HR warto wybrać te dopasowane do indywidualnych potrzeb, bo tylko wtedy mamy gwarancję ich faktycznej korzyści.
Szkolenia HR – dla kogo?
W każdej firmie jest osoba odpowiedzialna za pracowników lub dział HR, którym uczestnictwo w szkoleniu HR przyniesie szereg korzyści. Jednak beneficjentów tego typu działań jest więcej. Managerowie pracujący w danej organizacji również powinni uczestniczyć w takich kursach. HR to nie jedynie rekrutacja, ale również zarządzanie zespołem już zatrudnionych osób i mobilizowanie ich do aktywności w firmie. W wielu przypadkach przykład idzie z góry, dlatego na szkolenia HR powinni wybrać się również Dyrektorzy i Managerowie wyższego szczebla czy właściciele średnich i małych firm, których struktura nie jest rozbudowana i często to oni pełnia rolę HR-owca.
Korzyści szkolenia HR
Dobrze przeprowadzone i dopasowane szkolenie ma wiele zalet m.in.:
- Powoduje zmianę jakościową w zarządzaniu kadrą pracowników.
- Rozwija wiedzę i wskazuje narzędzia, które uczestnik wykorzysta w pracy.
- Edukuje specjalistów HR w zakresie rekrutacji i selekcji kandydatów.
- Uczy zarządzania sobą w czasie, co przekłada się na efekty w pracy.
- Wspiera procesy komunikacji w firmie.
- Pomaga we wdrożeniu pracowników, również innej narodowości.
- Pozwala zaprojektować indywidualną metodykę zarządzania.
- Sprawia, że kadra kierownicza dostrzega wartościowych pracowników, zaczyna doceniać ich pracę motywując tym samym do dalszych działań.
- Poprawia relacje w organizacji.
Każda mądra inwestycja w pracowników jest jak lokata z gwarancją zwrotu i dobrym oprocentowaniem. Ta prosta zależność skłania do tego, żeby pomyśleć o jakości pracy ludzi oraz zainwestować środki np. w szkolenia HR, tak aby zdobyte podczas nich umiejętności i wiedza pracowały na sukces organizacji.